Gfacility op de WorkPlace Xperience

Gfacility op de WorkPlace Xperience

De snel veranderende werkomgeving vraagt om een innovatieve aanpak. Jasper Essing, Partner bij Gfacility, vertelt in dit interview hoe Gfacility hier uitkomst in biedt.

Innovatie

De snel veranderende werkomgeving vraagt om een innovatieve aanpak. Gfacility speelt hier een rol in met hun Workspace- en Servicemanagement Software. "Je ziet nog te vaak dat alle informatiesystemen in een organisatie niet goed samenwerken, zoals bijvoorbeeld bij het organiseren van vergaderingen op kantoor," legt Jasper uit. "Het is vervelend als je een afspraak inplant en je moet in verschillende programma's dingen boeken. Vaak is er aparte software voor het boeken van catering, weer andere voor het aanmelden van bezoek en nog andere software voor het reserveren van ruimten. En wanneer de reservering wordt verplaatst of geannuleerd, wordt vaak vergeten alle systemen bij te werken. Wij willen dit voor de gebruiker zo makkelijk mogelijk maken door alles vanuit de agenda te faciliteren." Dit is volgens Jasper de kern van Gfacility. "Wat ons uniek maakt, is onder andere onze realtime integratie met Google en Microsoft, waardoor het mogelijk wordt alles vanuit de agenda van de gebruiker te regelen. Direct vanuit de agenda kan de gebruiker alle benodigde zaken toevoegen en wanneer de afspraak wordt verplaatst, verplaatsen alle diensten automatisch mee."

"Nieuwe functionaliteiten ontwikkelen we in samenwerking met onze klanten. Op basis van klantinput maken we klikbare designs, die we vervolgens weer met hen doorlopen. Zo ontwikkelen we echt realtime met gebruikers de beste software. De gebruikers weten natuurlijk eigenlijk nog beter dan wij hoe de software werkt en wat er beter kan. Deze ontwikkeling doorlopen we via workshops samen met klanten, wat echt tof is."

Overload aan data

De toekomst voor smart buildings en de werkomgeving is steeds meer data-gericht, volgens Jasper. Toch zijn er ook valkuilen. "Wij hanteren eigenlijk altijd een behoudende strategie. We willen waarschuwen voor het creëren van een enorm web van sensoren en data, omdat de complexiteit en kosten vaak niet opwegen tegen de voordelen. Wat is nu echt je doel? En welke data heb je al?" Deze vragen hoopt Jasper ook aan bezoekers van de WorkPlace Xperience te kunnen stellen. "100% zekerheid is niet altijd nodig. Wij willen vooral helpen om de data die er al is, goed te benutten. Daar valt zoveel te winnen. Als je 80/90% zekerheid hebt, is dit vaak voldoende om een besluit te nemen, en het bespaart aanzienlijk op investeringen vergeleken met het streven naar 100% data. Die stap naar 90% of 100% kan altijd nog."

Heroes @ Work

Het thema van dit jaar op de WorkPlace Xperience is 'Heroes @ Work'. Hier ligt de focus op de mens, iets wat Jasper erg aanspreekt. "Het draait om de mensen. Hoewel we software leveren, sluit dit thema perfect aan bij ons hogere doel. Door ons te concentreren op de gebruiker en de gebruikerservaring stellen wij hen in staat nog meer waarde uit de werkdag te halen.

De pijlers van de WPX zijn, horen, zien, beleven, ontmoeten, delen en doen. Gfacility richt zich voornamelijk op 'beleven en delen', volgens Jasper. "We bevinden ons als softwareleverancier op een kruispunt van kennis. We beschikken over veel data en willen die graag delen met andere organisaties, zoals organisaties waarmee de gebruiker ook samenwerkt."

permalink

Naar het overzicht

Meer Laatste nieuws over WorkPlace Xperience

Terug naar boven